PRISIJUNGIMAS

    KAIP NAUDOTIS

    APIE PROJEKTĄ

    DUK

    KONTAKTAI


INTERNETINĖ PACIENTO KORTELĖ


NAUDOJIMOSI INSTRUKCIJA


  Registracija
  Prisijungimas
  Įėjus į sistemą
  Darbas su dokumentu sąrašu
  Kito asmens įgaliojimas
  Telefono numerio ir slaptažodžio keitimas
  Atsijungimas
  Paslaugų atsisakymas
  Duomenų saugumas

   Registracija

   Naudotis Internetine paciento kortele (IPK) gali kiekvienas turintis mobilų telefoną Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų (VULSK) pacientas, susipažinęs su IPK naudojimosi sąlygomis ir jas pasirašęs. Tai galima atlikti (t.y. užsiregistruoti IPK sistemoje) šiose vietose:
   - Priėmimo skyriuje, gulantis į stacionarą;
   - Konsultacijų poliklinikoje, atvykus konsultuotis;
   - Informacijos skyriuje darbo metu.
   Registracijos metu identifikuojamas paciento telefonas (SMS žinute patikrinama ar pacientas tikrai turi sistemoje registruojamą telefoną), suteikiamas prisijungimo slaptažodis. Užsiregistravęs, pacientas gauna lipduką su slaptažodžiu, prisijungimo adresu ir trumpa instrukcija kaip SMS žinute įgalioti kitą asmenį, o taip pat, šią instrukciją ir sistemos naudojimosi sąlygų kopiją.
   Registracijos metu būtina turėti pasą arba kitą identifikacinį dokumentą su nuotrauka.
   IPK remia UAB "Omnitel", tačiau IPK naudotojais gali tapti ne tik Omnitel GSM klientai, bet ir kitų tinklų operatorių abonentai.

   Prisijungimas

   Prisijungimui prie IPK naudokite interneto naršyklę (rekomenduojame MS Internet Explorer).
   1. Interneto naršyklėje adreso eilutėje surinkite adresą – www.santa.lt/IPK arba tiesiog santa.lt/ipk ir būsite automatiškai peradresuoti į saugaus duomenų perdavimo (SSL) VULSK serverį.
   2. Prisijungimo puslapyje nurodykite savo mobilaus telefono numerį. Telefono numerį galima įvesti su tarptautiniu kodu (+3706XXXXXXX), su vietiniu kodu (86XXXXXXX), arba visai be kodo (6XXXXXXX).
   3. Įveskite registracijos arba įgaliojimo metu suteiktą slaptažodį.
   4. Paspauskite arba klavišą klaviatūroje  Enter .
   Jeigu mobilaus telefono numeris arba slaptažodis įvedami neteisingai, sistema nurodo klaidą ir prašo įvedimą pakartoti. Teisingai įvedus telefono numerį ir slaptažodį atsidaro langas su apsilankymų VULSK (ligos istorijų) sąrašu. Jeigu kiti pacientai jus įgalioja vartyti savo medicininius dokumentus, šiame sąraše matysite visų pacientų apsilankymus.
   Pamiršus slaptažodį, jį galima atsisiųsti į mobilųji telefoną. Tuo tikslu, įveskite mobilaus telefono numerį ir paspauskite „Atsiųsti slaptažodį į mobilųjį telefoną”. Slaptažodis paprastai atsiunčiamas per 5-60 sek.

   Įėjus į sistemą

   Viršutinėje lango dalyje matysite meniu su nuorodomis į įvairius sistemos dokumentų bei valdymo puslapius. Visos nuorodos (linkai) pažymėtos paryškintu mėlynu šriftu.
   Galite drąsiai spausti šias nuorodas - puslapiai atsidarys atskiruose languose ir nesutrikdys darbo su ligos istorijomis.
   Jei pasirašėte IKP naudojimo sąlygas, rėmelyje viršuje matysite informaciją apie save. Čia galite atsidaryti bei, reikalui esant, atsispausdinti IPK sąlygas ar trumpą atmintinę. Jei esate įgaliotas asmuo, t.y. įėjote į sistemą tik peržiūrėti jus įgaliojusio asmens klinikinius dokumentus, šis rėmelis bus tuščias!

   Įėjus į sistemą, lango centre matysite apsilankymų VULSK (ligos istorijų sąrašą). Paspaudę ligos istorijos numerį (LIN) atsidarysite visų to apsilankymo metu sukurtų elektroninių dokumentų sąrašą.
   Sistema leidžia matyti ir visų paciento elektroninių klinikinių dokumentų sąrašą viename lange. Tai ypač naudinga norint pamatyti visų darytų instrumentinių ar laboratorinių tyrimų istoriją, surasti ankščiau darytų tyrimų aprašymus, operacijų protokolus ir t.t. Norėdami patekti į visų dokumentų sąrašą, paspauskite nuorodą virš sąrašo esančiame meniu:

   Atsidarę klinikinių dokumentų sąrašą, galite paspausti ligos istorijos numerį ir atsidarys atskiras langas su papildoma informacija apie apsilankymą: paciento demografiniai duomenys, judėjimo detalės, nustatytos diagnozės, suteiktos mokamos paslaugos ir kt.)


   Darbas su dokumentu sąrašu

   Kai elektroninių klinikinių dokumentų sąrašas yra ilgas (ypač tuo atveju, kai atverčiami visi dokumentai), nepakeičiamomis tampa dokumentų rūšiavio bei filtravimo funkcijos.

   1. Virš kiekvieno stulpelio yra po dvi rodykles, kuriomis galima pasirinkti kaip rūšiuoti dokumentus. Pvz., paspaudus rodyklę, rodančią žemyn, ties data, sąrašas bus surūšiuotas pagal dokumento datą, žemėjančia tvarka (viršuje matysime naujausius dokumentus). Atitinkamai paspaudę rodyklę, rodančią aukštyn, ties pavadinimu, sąrašas bus surūšiuotas pagal dokumento pavadinimą abėcėlės tvarka. Raudona rodyklės spalva nurodo, koks rūšiavimas šiuo metu pasirinktas.
   2. Laukuose virš stulpelių galime įvesti filtravimo sąlygas. Galime filtruoti pagal kelis laukus vienu metu, galime įvesti po kelias sąlygas į kiekvieną lauką (atskiriame tarpu). Pvz., įvedę sąlygą "krūt graf" išrinksime visus dokumentus, kurių pavadinime bus rasti raidžių dariniai "krūt" ir "graf" (Krūtinės ląstos rentgenografija). Jei prieš sąlygą nurodysime "-" ženklą, po atrankos sąraše nematysim dokumentų, kurių pavadinimę rastas nurodytas raidžių darinys.
   Įvedę filtravimo (atrankos) sąlygas užtenka paspausti klavišą klaviatūroje  Enter  arba virš dokumentų sąrašo.

   3. Virš dokumentų sąrašo yra nurodoma, kiek dokumentų šiuo metu matoma ekrane, bei kiek iš viso yra dokumentų, atitinkančių filtravimo sąlygas. Ši informacija yra ypač naudinga, kai dokumentų sąrašas siekia kelias dešimtis ar šimtus įrašų.
   4. Šalia mygtuko nurodyta, kiek įrašų rodyti. Ši funkcija skirta tam, kad nesiųsti į ekraną didelį kiekį įrašų. Pagal nutylėjimą ši reikšmė yra 25, bet, esant reikalui, ją galite padidinti. Vėl gi, ši funkcija yra naudinga, kai dokumentų sąrašas siekia kelias dešimtis ar šimtus įrašų.
   5. Dokumentų pavadinimai sąraše gali būti skirtingų spalvų. Raudona spalva pažymėti dar elektroniniu būdu nepasirašyti dokumentai.
   6. Galų gale, paspaudę dokumento pavadinimą, atskirame lange išvysite patį dokumentą, kuris gali būti tiek tekstinis tyrimo aprašymas, tiek ir paveikslas, garsinis įrašas ar net failų rinkinys.
   7. Vaizdų peržiūrai būtina įdiegti kompiuteryje naujausią Adobe Flash Player versiją.

   Kito asmens įgaliojimas

   Viena svarbiausių IPK funkcijų – galimybė įgalioti kitą asmenį peržiūrėti jūsų klinikinius dokumentus. Tas asmuo gali būti jūsų artimasis, šeimos gydytojas ar net užsienyje gyvenantis konsultantas. Jei yra būtinybė savo gydytojui parodyti popierinius dokumentus, yra techninė galimybė tuos dokumentus nuskanuoti ir įdėti į elektroninę ligos istoriją, IPK sistemos pagalba tie dokumentai bus pasiekiami per saugų interneto ryšį (SSL). Įgalioti galima dviem būdais: prisijungus prie IPK internetu ir mobiliuoju telefonu SMS žinute. Pastarasis būdas ypatingai pravartus, kai neturite „po ranka“ kompiuterio ir norite savo tyrimų rezultatus ar kitus dokumentus parodyti konsultuojančiam gydytojui.

   1. Įgaliojimas internetu.
   Viršutiniame meniu paspauskite nuorodą "ĮGALIOTI" ir atsidarys atskiras langas, kuriame užtenka įvesti asmens, kurį įgaliojate mobilaus telefono numerį bei nurodyti, kelioms dienoms įgaliojate. Pagal nutylėjimą nustatomas įgaliojimas 2 dienoms, t.y. įgaliotas asmuo galės vartyti jūsų dokumentus iki rytojaus 24 val. Paspaudus mygtuką arba klavišą klaviatūroje  Enter , Įgaliojamam asmeniui bus nusiųsta tokio turinio žinutė: „Santaros kliniku pacientas, kurio mobilus 3706XXXXXXX praso jusu konsultacijos. Prisijungti adresu: www.santa.lt/ipk, savo mobiliu, slaptazodziu: ******."

   2. Įgaliojimas SMS žinute.
   Telefonu 1308 išsiųskite žinutę, kurioje parašykite IPK, padėkite tarpą ir nurodykite įgaliojamo asmens telefono numerį. (pvz. IPK 86XXXXXXX 4) Po telefono numerio galite padėti tarpą ir nurodyti, kelioms dienoms įgaliojate. Nieko nenurodžius, bus įgaliojama iki kitos dienos 24 val. Telefono numeris gali būti nurodomas vienu iš trijų formatų (su tarptautiniu kodu +3706XXXXXXX, su vietiniu kodu 86XXXXXXX, arba visai be kodo 6XXXXXXX). Jeigu viską atlikote teisingai, gausite patvirtinimą (SMS žinutę) apie sėkmingą įgaliojimą. Įgaliojamas asmuo gaus tokią pat žinutę, kaip ir internetinio įgaliojimo atveju.

   Įgalioti galima bet kurio GSM tinklo abonentą, tame tarpe ir užsienietį. Praėjus nurodytam dienų skaičiui, leidimas vartyti IPK bus automatiškai užblokuotas.

   Telefono numerio ir slaptažodžio keitimas

   Įėjus į sistemą, naudotojas gali pats keisti mobilaus telefono numerį ar slaptažodį. Tuo tikslu viršutiniame meniu spauskite atitinkamas nuorodas: „KEISTI MOBILŲJĮ TELEFONĄ” arba „KEISTI SLAPTAŽODĮ”. Slaptažodis gali būti bet koks raidžių ir skaičių darinys ne ilgesnis kaip 16 ženklų. Nepatariame naudoti lietuviškų raidžių ir ženklų, kurie klaviatūroje yra lietuviškų ženklų vietose.

   Atsijungimas

   Baigę darbą, ar net ir trumpam atsitraukiant nuo kompiuterio, labai rekomenduojame išeiti iš IPK sistemos - viršutiniame meniu nuoroda "ATSIJUNGTI".

   Paslaugų atsisakymas

   Viršutiniame meniu pasirinkus nuorodą "ATSISAKYTI PASLAUGŲ" ir atsidariusiame lange paspaudę , užblokuosite naudojimąsi IPK sistema. Tai galima padaryti ir paskambinus į VULSK interneto centrą telefonu 8 688 62240 .
   Vėl tapti IPK naudotoju galima tik atvykus į VULSK su asmenį identifikuojančiu dokumentu.

   Duomenų saugumas

   Prisijungimui prie IPK ir duomenų perdavimui naudojamas saugusis interneto ryšys (SSL - Secure Sockets Layer). Tai patvirtina VUL Santaros klinikoms išduotas certifikatas (norėdami patikrinti certifikatą, paspauskite spynelę, esančią Interneto naršyklės apačioje ). SSL protokolas užtikrina duomenų šifravimą ir saugų perdavimą, tačiau, dokumentus atsisiuntus į savo kompiuterį, jie gali būti prieinami kitiems kompiuterio naudotojams ar interneto įsilaužėliams. Norėdami apsaugoti savo kompiuteryje esančius duomenis, prašome papildomai tuo pasirūpinti.
   IPK sistema turi įdomią saugumo funkciją: "Apsilankymų sąrašo" apačioje yra nuoroda į "Dokumentų peržiūros istoriją. Ją paspaudus atsidarys atskiras langas, kuriame matysite informaciją apie tai, kada, kas ir iš kokių kompiuterių "vartė" jūsų dokumentus. Šia funkcija galite pasinaudoti ir norėdami įsitikinti, ar jūsų paprašytas gydytojas buvo atsivertęs jūsų internetinę paciento kortelę.
   Saugokite savo mobilų telefoną. Jį turintis asmuo gali nesunkiai atsisiųsti IPK sistemos slaptažodį ir patekti į IPK. Jei turite abejonių, rekomenduojame paskambinti į VULSK interneto centrą ir užblokuoti paslaugų naudojimą. IPK sistemos slaptažodžio atsiuntimo mechanizmas specialiai padarytas toks paprastas ir sąlyginai nesaugus, kad pacientai kuo lengviau galėtų naudotis sistema.
   Nors IPK sistemoje ir naudojamos naujausios saugaus duomenų perdavimo technologijos, dėl aukščiau minėtų priežasčių nerekomenduojame IPK sistema naudotis tiems, kurie nori slėpti informaciją apie savo sveikatą!





VIEŠOJI ĮSTAIGA
VILNIAUS UNIVERSITETO LIGONINĖ
SANTAROS KLINIKOS