PRISIJUNGIMAS

    KAIP NAUDOTIS

    APIE PROJEKTĄ

    DUK

    KONTAKTAI


INTERNETINĖ PACIENTO KORTELĖ                    


APIE PROJEKTĄ


Ko pacientai labiausiai tikisi iš medicininių informacinių sistemų? Palengvinimo gydytojui nustatant diagnozę ar pildant dokumentaciją? Efektyvių įrankių, apskaitant suteiktas paslaugas ar darbo krūvius? Priemonių nustatant šalies epidemiologinę situaciją ar skaičiuojant medicininę statistiką? Paminėti dalykai tikrai labai svarbūs, tačiau sergančiam pacientui visiškai nesvarbu šalies epidemiologija, statistika arba gydymo įstaigų administracinės ir finansinės problemos. Dauguma pacientų atsakys: noriu savo namų kompiuteryje matyti gydymo įstaigoje atliktus tyrimus, nustatytą diagnozę, kitus klinikinius dokumentus, norėčiau savo ligos istoriją parodyti savo pažįstamam gydytojui!

Per pastaruosius 5 metus Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikose buvo sukurta elektroninė ligos istorija, kurioje kaupiami laboratorinių ir instrumentinių tyrimų aprašymai, operacijų protokolai, epikrizės ir kiti elektroniniai klinikiniai dokumentai, vaizdai. Dauguma dokumentų atsiranda duomenų bazėje ir gali būti peržiūrimi kompiuteryje gerokai ankščiau, negu pasiekia gydantį gydytoją popierinėje formoje. Tokiu būdu susidarė prielaidos „Internetinei paciento kortelei“ - sistemai, kuri pirmą kartą mūsų šalies istorijoje leis patiems pacientams ar jų įgaliotiems gydytojams „vartyti“ ligos istoriją namuose ar toli nuo Santaros klinikų esančiame bendrosios praktikos gydytojo kabinete.

Gana ilgai brandinta idėja pradėjo realizuotis tik tada, kai ja susižavėjo Omnitel ir BITI kompanijos, kurios, neskaičiuodamos savo materialinės naudos, parėmė jos įgyvendinimą. Omnitel finansavo pradinius sistemos projektavimo ir kūrimo darbus, suteikė pirmiesiems sistemos gyvavimo metams nemokamų SMS žinučių siuntimo galimybę, o kompanija BITI (Baltijos informacinių technologijų institutas) drauge su Santaros klinikų specialistais sukūrė ir įdiegė sistemą. Nuoširdžiai dėkojame projekto Rėmėjams!

Projekto įgyvendinimas užtruko beveik metus, nes norėjome sukurti sistemą, kuri būtų kuo paprastesnė ir lengviau naudojama. Be idėjų įgyvendinimo, reikėjo rūpintis dar ir tuo, kad sistema būtų pakankamai patikima ir saugi. Pasirūpinta, kad ligoninėje ir poliklinikoje kuriami dokumentai atrodytų tvarkingiau, jų elektroninis dydis būtų nedidelis, kad būtų greitai perduodami lėtais interneto tinklais.

Norėdami atsakyti į klausimą „Tai kaip gi IKP sistema veikia?“, parašėme skyrelius „Kaip naudotis“ ir „Dažniausiai užduodami klausimai“. Tikimės, kad ten rasite atsakymus į visus jums iškilusius klausimus apie sistemą.

Nors sistema jau veikia, projektas dar nebaigtas. Planuojame sistemą papildyti Omnitel diegiamos m-identifikacijos sistemos galimybėmis, darome pastangas, kad kuo daugiau klinikinių dokumentų būtų kuriama elektroniniu būdu, tuo pačiu jie pakliūtų ir į IPK. Darysime pastangas, kad sistema nekeltų teisinių bei asmens duomenų apsaugos abejonių. Artimiausioje ateityje numatoma sukurti specialias priemones, kurių pagalba pacientai galės patys papildyti savo „Internetinę paciento kortelę“: įvesti duomenis apie kūno temperatūrą, kraujo spaudimą, vartojamus vaistus, nusiskundimus sveikata, net nuotraukas ir kitas elektronines bylas.

Sistema turi pretenzijų tapti nacionaline sistema, kurioje pacientai galėtų vartyti ne tik Santaros klinikose sukurtus klinikinius dokumentus, bet ir kitose šalies įstaigose daromų tyrimų atsakymus, išrašus ir kt.

„Internetinės paciento kortelės“ sukūrimas akivaizdžiai įrodo, kad VUL Santaros klinikos rūpinasi savo klientais – pacientais ir nebijo viešumo, o priešingai, atskleidžia paciento ar jo įgalioto gydytojo kritikai daugumą diagnostinių ir gydymo dokumentų.

Naudodamiesi sistema, rūpinkitės savo sveikata ir kuo greičiau sveikite!



Pagarbiai,

Romualdas Jonas Kizlaitis
Informatikos ir plėtros centro direktorius


VIEŠOJI ĮSTAIGA
VILNIAUS UNIVERSITETO LIGONINĖ
SANTAROS KLINIKOS